09 Disember 2009

RAGING PHOENIX : MUAY THAI + BREAKDANCE = PERFECT!


Citer nie sebenarnya dah keluar lebih kurang sebulan lepas tapi aku saja nak preview kot2 ada yg tak tau lg pasal citer nie. Aku sebenarnya mmg minat giler ngan citer2 Thai nie especially jenis action yg dikeluarkan oleh Sahamongkol Film International. Daripada dia keluarkan citer Ong Bak sampai la skarang, citer action dia mmg mantap! Diorang pandai menggunakan Muay Thai, iaitu martial art diorang untuk buat filem dgn cara yg kreatif. Filem Malaysia bila lg nak buat camtu? X kan asyik citer cinta, cinta seram, cite lawak je (kecuali filem Afdlin Shauki, cite dia je yg best pun)......Mmg boring betul aku tgk industri perfileman kat Malaysia nie.........Cite sume merepek-repek. Yg latest lak ada citer Jalang ngan Pulau Asmara.........*Apakejadahnya cite cam2? (*mengambil sekejap kawan penulis nyer header dalam blognya).

Cukup la cite pasal filem2 kat Malaysia yg tercinta nie.......Berbalik pada cite Thai nie, Raging Phoenix nie kira filem yg kedua la buat si cantik yg ganas iaitu Jeeja Yanin lepas debut filem dia iaitu Chocolate. Tapi kat Malaysia cite nie dipanggil 'Fury'........Perkataan 'Chocolate' 2 ada bunyi blue ke? (Saper yg otak blue boleh jelaskan kot).........Cite nie mmg best coz ada unsur2 breakdance, sambil lawan, sambil menari. Tapi si Jeeja x de la menari, agaknya kalo dia menari cite ni dah jadi cite lawak......Yg buatnya 2 orang lelaki dalam cite tu....kalo korang tgk poster kat atas, ada dua orang yg kat sebelah kanan tu, itu la diorang.....Yg pakai cermin mata 2 adalah skit....Tapi kesemua pelakon dalam cite nie mmg best! Siap panggil pelakon undangan yg mmg ada martial nyer teknik. Cite nie pasal (baru nak cerita...) pompuan2 yg ditangkap untuk diambik organ2 dalam badan diorang untuk dijual. So, nak selamatkan pompuan2 tu, diorang berlima kena la lawan ngan kumpulan Jaguar dan kuncu2 nya.....

So, aku x nak cite panjang, sebelum korang tgk cite nie, tgk la trailer yg aku sediakan kat bawah nie ha....Selamat menonton.....




4 Pujian Menggunung:

Berto berkata...

haha yob, kene byr royalti kt ko ni..hehe

aku tgh cari cter "phobia 2", ade x??

Saudara Yeop berkata...

haha....
citer nie mmg rugi kalo x tgk...
phobia 2 aku usha kat syok.org x de...

dieyla_23 berkata...

owh besh jek cte neh ~ btw , syabas ats ulasan ko . . bgus2 , haha

Saudara Yeop berkata...

mmg x dinafikan, mmg ulasan aku kat blog aku neh bernas...hahaha...