24 Disember 2010

SAMUEL TSUI YANG SANGAT KREATIF

Sepertimana yg kita tau, skarang ni mmg senang nak jadi artis segera. Salah 1 caranya ialah kat You Tube. Mcm2 kita tgk diorang menonjolkan kebolehan diorang antaranya menyanyi, main alat muzik, menyanyi + main alat muzik, menari dan jugak miming lagu penyanyi lain x kira la sorang atau berdua. Cuma aku x jumpa lagi orang yg menari zapin, caklempong dgn mak yong dalam You Tube.

Tapi ada satu artis segera kat dlm Youtube yg menarik minat aku. Mula2 aku nak usha video klip seorang artis bernama Sara Bareilles yg baru tapi x de. Yg ada cuma dia nyanyi live. Aku bukak la satu video yg tulis nama dia, bila aku tgk org lain yg nyanyi tapi ianya sgtlah best dan kreatif, itulah dia Samuel Tsui.


Chinese + American = Samuel Tsui


Bukan je suara dia sedap, tapi setiap video klip dia mempunyai kelainan. So, nampak menarik. Dia dibantu member dia, Kurt Schneider yg main alat muzik. Kalau x der kerja, dia akan tolong Sam tepuk2 tgn atau pun buat bunyi2 skit.





Lagi 1 satu, dia pandai buat mashup yakni combined lagu2 artis lain ditambah plak dgn suara dia ,mmg masuk la mcm lagu kat bawah ni.....



Love the Way You Lie/Dynamite/Teenage Dream


Pada aku la kan, Amarikka Amarikka diorang pn, pandai gak diorang ubah muzik tu jadi mantap. Jadi, kepada korang yg suka masukkan video2, masukkanlah video yg elok2 skit. Video2 personal tu simpan elok2 sudah. Err...Ada saper2 yg nak partner dgn aku buat video.....?

4 Pujian Menggunung:

Syarmira Sakawi berkata...

hensem lak tu.. hehe.. best2!

Tanpa Nama berkata...

aku tgk gak video die sebelum ni kat youtube..siap wat drama muzikal lagik..agak xblh blah...
tapi suara dia agak buleh blah..ahax!

Saudara Yeop berkata...

Ming: Yup, lagi hensem dari Justin Bibir.....

Is: Is, partner dgn aku nak? aku nyanyi ko main piano.....

Tanpa Nama berkata...

wah~ bleh2 kalo ko nyanyi lagu amad jais~