31 Mac 2010

A WALK TO REMEMBER......

Tup-tap, tup-tap, akhirnya tamatlah sudah pengajian aku kat UiTM Perlis.......Rasa kejap betul masa berlalu....Aku still ingat lagi time aku nak daftar kat situ, pastu ada MMS (Minggu Membuli Siswa), kene tgk bintang pastu kene lenyek ngan abang2 OC.....Masa MMS gak la aku berjumpa ngan member2 baru yang satu course ngan aku, Diploma Pengajian Sukan....Time 2 lah kitorang disuruh memperkenalkan diri oleh lecturer2 dan gak berkenalan ngan member2 baru dari serata negeri dengan perangai masing-masing.......X lama pastu, kitorang telah bersetuju untuk bagi nama kat batch kitorang sendiri iaitu....

SR XIPHOID

SR tu merujuk kepada Sportrec, nama glamer untuk Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi, Xiphoid tu plak nama tulang kat dada. So, dengan nama 2 la kitorang guna dari awal semester sampai ler tamat pengajian kitorang.....Bila dah sampai habis semester nie, seriously aku rasa sedih sangat2......Boleh kata aku x penah rasa sesedih nie....Terkeluar gak la air mata aku bila terkenang memori2 ngan batch aku nie.....Aku berani kata yg member2 seangkatan ngan aku pun mesti ada perasaan sedih. Kalo x byk pun mesti adanyer lah skit....... Bukan 2 je, aku pun terkenang gak life aku kat Perlis....Mmg ada org kata Perlis 2 x berapa maju...Setakat ada The Store jer....But 4 me, Perlis la tempat yg paling seswai untuk menuntut ilmu. Environment dia yg tenang, kurang pencemaran......Susah la aku rasa nak dpt kat tempat lain. So, aku suggest saper2 yg nak sambung blajar, gi lah kat negeri ilmu nih..... Hmm, pasnie byk benda yg tinggal kenangan antara batch aku ngan negeri Perlis nie....Moh usha skit benda apa yg aku rindu sgt 2......

1. Kawan-kawanku : Mcm2 gelagat dan perangai diorang....Tapi yg best bila diorang kene prank, memprank orang, dan x lupe gak bila diorang digosipkan ngan member2 yg lain......

2. Makanan : Pada aku, x kisah la apa jenis makanan kat Perlis nie, boleh dikatakan ianya agak murah kalo nak compare ngan tempat2 lain. X caya? Datang sendiri la tgk.....

3. Emkay dan Naz : Roomate aku yg paling setia.....Dari Part 1 sampai la Part 5 kitorang dok satu bilik kecuali Emkay yg duduk sekejap sebelum duduk luar coz budak course dia ramai yg dok luar. Apapun, byk benda baru aku belajar ngan diorang. (Kalo ada anugerah roomate paling lama bertahan, mmg kitoranglah yg menang...) Satu benda je nak cakap, korang mmg best!

4. Futsal : Aku x der la terer main futsal, tapi bolehlah untuk mengisi masa lapang ngan member2...X kira la kat Dynamic Futsal kat Pauh, D'Futsal Centre kat Kangar mahupun kat Kompleks Sukan UiTM Perlis....At least ada gak aku menjaringkan gol dan assist untuk member aku buat gol. Kira terer gak la aku ni kan?

5. Padang Besar : Syurga membeli-belah untuk pakcik2 dan makcik2 yg suka beli toto, selendang dan para remaja yg gilakan jersi cam aku. Jersi kat sini bukan jer murah, kualiti pun bagus. Kalo x tempat lain, susah nak cari harga cam kat sini. Pasni x de can la nak singgah.......

6. Instructor : Walaupun x lama aku jadi instuctor, at least ada la skit pengalaman aku bawak junior2 gi team bulding, Pantai Merdeka dan Pulau Pangkor.

7. Skuasy : Antara sukan yg aku suka main semenjak aku Part 3......Antara yg selalu main ngan aku adalah Saudara Bert. X lupa gak ngan member2 lain yg turut memeriahkan aktiviti nie.....

8. Rindu seseorang : Sampai sekarang aku still rindu ngan sorang member pompuan aku nih....Tp kita hanya merancang, Tuhan yg menentukan...Aku harap dia sukses ngan apa yg dia buat pasnie...Chaiyok gurl!!! (Aku buat pengakuan berani mati ke???)


X aku lupa, aku ucapkan THANK YOU VERY MUCH kat orang2 di bawah nie yg telah mengajar aku dari awal sampai akhir sem. Terima Kasih ngan ilmu yg anda sumer bagi.....x de anda, siapalah saya yg miskin ilmu nie.....

SIR AHMAD FIKRI
SIR DZULKARNAIN
SIR KHAIRUL AMRI
SIR AHMAD FAUZAN
SIR SYED SHAHBUDIN
SIR HASNUL FAIZAL
SIR THAM YIN CHONG
DR. KHOR POY HUA
MADAM AZZURA
MADAM RADZLIYANA
SIR YUSAINY
SIR ISMAIL

SIR ZUL RUSYDI

USTAZ DAN USTAZAH

LECTURER2 YANG AJAR SUBJEK BEL


Setiap yg bermula, pasti akan berakhir..Mmg itulah adat manusia yg hidup kat dunia nie......Aku rindu ngan member2 aku, rindu ngan Perlis especially Arau, rindu ngan aper je yg ade kat sana yg mengajar aku apa itu kehidupan........6 semester aku bersama diorang, dah mcm2 benda kitorang lalui. Pasnie, kitorang dah x bleh jumpa cam slalu.....Sume akan pergi dgn life masing2....Even kitorang bertemu dekat degree sekalipun, tp bukan sumer yang ada kat situ.......Kepada XIPHOIDIANS, aku berharap semoga korang sukses ngan apa yg korang buat pasnie dan semoga apa yg dilakukan mendapat keberkatan oleh Allah S.W.T.....Walaupun jauh di mata, tp dekat di hati...

SR XIPHOID......MY HEART, MY SOUL





And all I've been doing is protecting
A lie for the sake of my pride
While all the others set me thinking
we could be more than just amazing

-Westlife, Amazing-

5 Pujian Menggunung:

Berto berkata...

alamak yob, sedih la bace post ko ni..bercucuran airmate aku..

tp bab men skuasy tu mmg best la yob, kite pioneer kot..hehe

Saudara Yeop berkata...

hahaha.....
nak x nak, terpaksalah aku meluahkan apa yg terbuku kat hati nie....

yezza....skuasy la benda yg paling aku suke main sepanjang aku ada kat sana...trimas bert kerana sudi main ngan aku walaupun aku x terer mana...
hahaha....

Nurul Afiqah berkata...

i would like to give credit on diz.
somehow in someway, most of it is true.

3 n a half stars!

Saudara Yeop berkata...

thank you...
thank you...

boleh up skit x u nyer rating?
hahaha....

Tanpa Nama berkata...

Semoga Allah permudahkan urusan mu dunia dan akhirat.. Aamiin.. - Ikhlas dari saya - Sir Zul Rusydi Hussin.. (terharu saya terbaca nama saya tetap terselit..Alhamdulillah. u are the best!! )