01 Mac 2010

NIYANG RAPIK : DOSA SILAM KEMBALI MENGHANTUI......


Hmm.......Buat pertama kalinya aku terpanggil untuk komen filem Melayu dalam blog aku.....Sebelum aku balik ke Perak, sempat gak aku tgk citer Niyang Rapik kat Terminal One, Seremban. Mmg ramai la yg tgk wa cakap lu......Mungkin disebabkan trailer dia yg seram membuatkan org nak tgk filem nie........

Tapi lepas sejam lebih kat dalam panggung tu, apa yg dapat aku simpulkan ialah filem dia sama je macam filem seram lain kat Malaysia nie......Seram dia x kuat sgt......Sama la macam citer Santau.....Yg aku tgk kat panggung 2 ramai yg gelak daripada terkejut atau menjerit. Mau diorang x gelak bila si Shaheizy Sam buat lawak dalam filem 2.......Tp apa yg menarik kat filem nie ialah dia buat kita tertanya-tanya......Ingatkan diorang jadi camtu sebab benda tu, tp sebenarnya ada benda lain lak yg sebenarnya terjadi........

Apa yang dikatakan oleh aku nih.....? Aku nak citer pon x best la...........Korang kene tgk sendiri kat panggung......Apa yg boleh aku katakan, walaupun filem nie penuh tanda tanya, tetapi ada gak terselit unsur pengajaran2, bukan seram.......Tapi filem nie aku rasa boleh jadi filem box-office.......Nilai la sendiri.....

RATING AKU : 3.5/5

0 Pujian Menggunung: