28 Mac 2010

THANKS 4 DA MEMORIES.........

Fuhh.......Agak lama aku x meng'update' blog nie sejak dari awal bulan ni lagi.....Mmg aku sendiri x de masa (alasan sama yg digunakan oleh mana2 blogger atau manusia kat dunia nih) untuk update blog.....hahaha......

So, dipendekkan citer, aku nak berkongsi skit la tentang latihan praktikal aku kat Universiti Sains Islam Malaysia @ USIM kat Nilai,N9. Masa aku mula2 mintak kat situ, lecturer aku bertanya, 'USIM??? You duduk Perak pergi N9.....Transport camner?' Aku cakap 'OK' padahal aku x terpikir pon pasal benda2 tu....The important thing is aku dapat kat saner.....Yg lain tolak tepi.....Sebab mmg dari dulu aku nak pergi sana bila tgk senior2 praktikal kat sana...

So, nasib menyebelahi aku......Dapat gak kat sana dengan dua org lagi member aku, Rasydan (juga seorang blogger) dan Saudari Ude (x de blog lg). Yg menjadi masalah ialah transport dan rumah sewa.....Tapi nasib baik la senior aku ada no phone tuan punya rumah yg diorang sewa dulu yg kemudiannya di 'settle' kan oleh Rasydan......Thanks gak kat Pak Su aku coz provide motor as transport untuk kitorang gi kerja@merayau-rayau@karaoke walaupun motor tue dah senja......Kebetulan lak Pak Su aku dok kat area Sepang, dekat2 ngan Nilai......So, the life in Nilai begins.........

Bandar Baru Nilai.......First impression aku, bandar ni biasa je......Tapi aku silap.......Bandar nie dah nampak membangun......So, harga2 barang kat sini pon 'membangun' gak la. Seyes, dok kat Nilai nie mmg kene struggle coz barang2 kat situ mmg mahal......Kalau kat Perlis, Milo ais bleh dapat dalam RM 1.20, RM 1.30.Kalau kat Nilai, jangan harap la nak dpt harga camtu.....Paling kurang yg aku penah bli RM 1.80.....Kat kedai Mamak usah citer la.......So, taraf hidup kat sana mmg lah tinggi.....Duit sewa rumah, nak berfoya-foya, minyak motor, motor (Pak Su aku ambik motor pun kat rumah sedara dia, so sebagai tanda terima kasih, kitorang disuruh bayar RM 100 sebulan kat pemilik motor tu.....Melayang lagi duit....) Tapi yg best kat sana, boleh dikatakan mcm2 ada cam Kay Ef See, Pizza Hart, Mek Donel, Jayen, Sekret Resepie.....Paling best, Restoran As-Salam...Kat Nilai je ade 5 branches......Org2 kat sana pon macam2 ader.....Pak Hitam la paling selalu aku nampak...Ye la,kat sana bukan USIM je, IPT lain pon ada gak cam Nilai International College, Inti College, UIA, Murni Nursering College.....i2 je la kot.....2 pasal Nilai nie meriah.......

Citer pasal USIM lak.......Actually aku nak citer skit je la coz aku pon dah post benda nie dulu......Overall, aku ngan member2 aku agak terkilan skit la coz kalo nak diikutkan kitorang byk dok office.Kitorang pon x byk pergi event luar macam hantar atlet USIM yg gi tournament. Event kat USIM pon x jalan2 lg masa 2. X macam senior2 aku yg lepas, diorang gi macam2 event. Member2 aku yg lain pun byk gak gi bawak budak, event tulah, event nielah.....Tp walau camner pun, ada gak la sumthing aku blajar kat sana.........Anyway, thanks 2 staff2 Pusat Sukan USIM yg byk ajar kitorang, bagi nasihat, menyakat kitorang dan juga sudi buat jamuan perpisahan untuk kitorang time hari terakhir kitorang kat sana. Siap bagi hadiah lagi.....Once again, Thanks......



DARI KIRI, BERDIRI:

Hafizuddin @ Badul :
Bile x der keje, Youtube menjadi peneman di kala sunyi.

Rashide @ Macha :
Penah main bola sepak untuk Malaysia Under 14. Ade awek yg juga merupakan student kat USIM. Kantoi....

Siti Mastura @ Kak Mas :
Nampak garang, tapi baik sebenarnya. Dah nak kawin x lama lagi, Selamat Pengantin Baru!

Siti Nadia @ Kak Nad :
Suara dia iras2 Abby Fana. Suka sangat sebut 'kepala bana'. Bila aku tanya pe bender kepala bana 2, dia senyum je. Juga merupakan seorang penjual burger. Aku harap perniagaan burger dia bertambah maju. Amin.......

Nor Saleza @ Kak Leza :
Seorang yg berdedikasi ngan kerja. Tgh pregnant anak kedua. Semoga anak dalam kandungan 2 sihat sejahtera dan selamat bila dilahirkan. Amin sekali lagi....

Muhd Syairazi @ Abe :
Antara staff yg paling pandai buat lawak, menganjing orang dan buat gosip2 liar. Dialah yg rajin layan kitorang. Dia pun nak kawin gak tahun nie. Selamat Pengantin Baru!

Mohamad Rajee @ Ase :
Dia pun pandai buat lawak gak dan rajin gak melayan kitorang. Dia penah main untuk kelab hoki OLAK ( Old La Sallians Associations of Klang).

Sulaiman @ En. Leman :
Seorang yg minat OUTDOORRRR........Dia mmg pantang kalau tgk student rambut panjang. Dia gak suka psycho student yg datang nak pinjam alatan sukan kat Pusat Sukan.


DARI KIRI, DUDUK

Nur Ekmal @ En. Ekmal :
Pegawai Belia dan Sukan USIM. Banyak kali keluar kat surat khabar dan TV coz dia adalah Pegawai Koordinator Media untuk MASUM, kira orang kuat media la nie. Penah pegang macam2 jawatan cam Pengerusi Taekwondo dan Bola Keranjang MASUM dan Naib Presiden Persatuan Taekwondo Malaysia (MTA).

Mejar (B) Mohd. Bahar :
Pengarah baru Pusat Sukan USIM. Adelah dalam 5 bulan camtu....

Mazilan @ En. Lan :
Pegawai Belia dan Sukan USIM. Dia nie pun kaki masuk air gak.....Membahasakan dia 'aku' kat sasaper termasuk kitorang gak.

Hoo.....Mmg banyak memori time aku ade kat negeri orang cam Nilai nie. Bak kata orang, jauh perjalanan luas pengalaman. Banyak jugak aku belajar camner nak hidup kat negeri orang....belajar berjimat, respect orang, belajar merempit bila lambat masuk keje dan macam2 lagi......

Oleh yg demikian, sudilah kiranyer korang menjenguk gambar2 yg aku sediakan......Thanks 4 da memories....


Pas yg kitorang guna buat sementara waktu sementara nak tunggu pas yg baru...



Jeng jeng jeng.......



Besar gedabak ABC kat Nilai........X larat nak habiskan.....



Sempat mencapub dengan kad ATM Bank Islam yg baru lepas yg lama punya dah rosak



Sambil bawak helikopter, sempat gak aku tangkap gambar kat Nilai 3, pusat borong paling besar di Malaysia



Pegawai Belia dan Sukan USIM tahun 2017



Terima Kasih Cikgu.....

0 Pujian Menggunung: