22 Mei 2010

CUTI-CUTI MAIN GAME

Memandangkan sebahagian besar cuti aku adalah menjadi Mr. Mama, jadi dengan itu aku mengambil inisiatif menyuburkan kembali hobi yg jarang-jarang aku buat sekarang yakni bermain game. Time sekolah rendah aku suka main Pokemon, masuk sekolah menengah up skit main game yg boleh main kat PC cam WWE, Championship manager, FIFA dan mcm2 lg. Tapi bila dah menjadi graduan yg berdisiplin dan berwawasan (x sampai 10 kali ponteng kelas dalam 5 semester, sekali je kene saman, tapi selalu kene denda kolej) agak jarang la aku bermain game nih.....


Pokemon dari Game Boy yg bleh main kat PC. Mcm2 version time 2......Red, Yellow, Blue, Silver.....Skarang ni lagi la.........


Championship Manager 03/04 - Game berformat ala2 jadi manager yg mula2 skali aku main.....Time 2 Eidos Interactive ngan Sigames ada lagi. Tapi lepas diorang 'bercerai', Sigames buat game format sama yg lg mantop iaitu Football Manager.


Game FIFA yg mula2 aku main.....Tapi time 2 gambar dia kotak2 lagi la.......


Semasa cuti inilah aku mengaktifkan diri aku untuk bermain-main dengan game dan hasilnya aku berjaya habiskan 3 game yang mana ia memerlukan masa yg agak lama untuk dihabiskan.....Antara game2 yg aku dah khatam ialah :

GRAND THEFT AUTO : VICE CITY


Hohoho....... Saper x kenal dgn game ni yg popular satu dunia disamping kontroversi2 yg melanda beliau.......Actually game ni dah lama aku main, time skolah menengah dulu, tapi disebabkan ada satu mission susah bernama "Dildo Dodo" yg mana aku kena kontrol kapal terbang untuk jatuhkan flyers, aku stop main coz dah try tapi x pas2 gak. Time cuti ni terdetik kat hati aku nak main balik (tapi kene start dari awal la). Bila sampai je kat mission 2, aku still x bley gak. Aku ada usha kat internet, ramai yg main selalu sangkut kat mission ni .Tapi nasib baik ada adik aku yg reti main. So, lepas la mission 2 dan gak mission2 yg lain sampai habis..... Game ni dikatakan kontroversi coz kita boleh bunuh orang dgn mcm2 cara contohnya guna gergaji, pedang samurai, sniper yg boleh buat kepala orang tu putus dan mcm2 lagi. Oleh yg demikian, bebudak mmg x digalakkan main game ni coz dikatakan ganas........Tp OK per main game nie daripada main game Playboy atau Sim City yg ada version yg mengarut-ngarut 2...

MASA UNTUK AKU HABISKAN GAME NI : SEBULAN SEMINGGU CAMTU...



GRAND THEFT AUTO III


Game kedua yg aku habiskan. Actually game nie dikeluarkan sebelum Vice City n game nie la yg aku main sebelum Vice City time skolah dulu. Tapi dia punya storyboard agak kucar-kacir, x sepanjang Vice City dan grafik dia agak 'mendung' atau senang citer gambar dia gelap skit kalau nak compare dengan Vice City. Tapi satu percubaan yg baik untuk pembuat game nie, Rockstar Games yg try nak buat game nie jadi 3D. Memandangkan ni game GTA yg first aku main masa skolah, so mmg aku x tau la camner storyboard dia. Yang aku tau pukul orang yg ada kat tepi jalan 2. 1 yg best pasal game ni ialah dia x sesusah Vice City (nama pun kluar sebelum Vice City).....

MASA UNTUK AKU HABISKAN GAME NI : LEBIH KURANG 3 MINGGU



25 TO LIFE


Game ala2 gangster......Mula2 aku nampak cam best. Tapi sebenarnya x der la best sgt. Agak haru dia nyer storyboard coz dalam game nie kita akan bertukar-tukar karakter macam 3 orang kat atas tu yakni Officer Williams, Freeze ngan Shaun Calderon. Kejap orang tu, kejap orang ni........Ending untuk game ni mmg hampeh. X heran la pengkritik komen game ni camni :
"Absolutely unadulterated bullshit" - Maurice Branscome
"Voila! You've got a freshly baked crapcake!" - Game Informer Maknanya, x heran la kalau aku habiskan game ni dalam masa.....

MASA UNTUK AKU HABISKAN GAME NI : X SAMPAI SEHARI PUN


Tetapi kejayaan aku untuk menghabiskan game2 nih banyak dibantu oleh cheat2 yg aku cari kat internet. Standard la, kalau nak mintak keje pun gune orang dalam, inikan pulak main game. Kalu x, aku rasa berbulan-bulan baru habis. Bila dah habis main game especially game GTA, mmg aku rasakan dia punya 'satisfaction' coz game yg asyik tersangkut dari dulu finally habis gak.... Sekarang nie aku tgh main lagi satu version GTA iaitu :



GRAND THEFT AUTO : SAN ANDREAS

Tapi memandangkan PC ngan laptop aku x brape nak cukup requirement, game ni jadi slow.........Maknanya tunggu masa lain la nak main.......

4 Pujian Menggunung:

Berto berkata...

PES x main ke yob?

Saudara Yeop berkata...

Nak main pun laptop aku x cukup requirement.....cd pun x de....

Anna Syahida Mohd Tamsir berkata...

thanks for the comment~
yup...student sport science shah alam...:)

Saudara Yeop berkata...

my pleasure..:-)