14 Februari 2010

SESAK.....!

Bila dah dapat cuti Tahun Baru Cina, semua orang x kira bangsa dan agama akan berduyun-duyun balik kampung. Aku pun termasuk dalam list 2 gak........

Selalunya kalau dah cuti, jalan mmg jammed.....Standard......

Tapi aku x penah rasa jammed yang teruk seumur hidup aku bila aku nak balik semalam.....

Aku bertolak dari Terminal One, Seremban pukul 1.30 ptg.....Kalo diikutkan jarak dari Seremban ke Ipoh x la jauh sgt....Lebih krg 3 jam lebih je.......

Tapi, sangkaan aku meleset coz jalan jammed teruk! Bukan jalan je, R&R pun dah macam tin sardin....Penuh dengan orang yang nak relax dlu....Ada gak yang aku tgk tgh melantak bawah pokok...Dah x de tempat le tu.....


Gambar hiasan je.........

Perjalanan yg sepatutnya amik masa sekejap dah jadi lama........Masa 2 hati kecil aku berkata....."Cibai tul diorang nie, semalam x nak balik, hari nie baru nak balik".....

Akhirnya aku sampai kat Terminal Medan Gopeng pkl 7.30 mlm.....6 jam bai.....Mengalahkan aku nak gi Ipoh ke Kangar......

So, saper2 yg nak balik raya nanti, balik la awal2.......Jgn balik lambat2....Nanti menyusahkan aku je...Hahaha....

2 Pujian Menggunung:

Berto berkata...

lain kali x pyh balik perak yob, balik barca je...baru brape jam pon dri KLIA ke sana

Saudara Yeop berkata...

kene jadi presiden barca dlu baru bleh balik sana...
hahaha....